Huberth István Sierrával tér vissza az Esztergom Classicra

Megosztás :

Az I. Esztergom Rally N csoportos győztese, Huberth István is rajthoz áll az Esztergom Classicon. A harminc évvel ezelőtti sikerét – és kétkerekező kalandját felidézve – természetesen ezúttal is Ford Sierrával indul. 

Igen szoros volt az 1993-as I. Esztergom Rally N csoportjának befutója, hiszen a Huberth–Makra kettős mindössze 19 másodperccel nyert a Gramvölgyi–Szávolovits és 26 másodperccel az Oroszlán–Oroszlán kettősök előtt. 

Hubinak azonban nem is a győzelem, hanem a híres kétkerekező kanyar ugrott be, ahol majdnem kiestek a versenyből. 

„Akkor versenyeztünk először Lábatlan–Bajnán – meséli Hubi. – Az ugrató után van egy bal 3, jobb 3 és egy kifelé dőlő bal 3. Fel volt írva, hogy dob, számítottunk is rá, de az engem is meglepett, hogy két kerékre állt az autó, ezzel nem számoltunk. 

A versenyzők nem nagyon szeretik, ha az autó oda nem illő programot csinál. Hogy ne boruljunk fel, visszahúztam a kormányt és püff nekimentünk a partoldalnak. Szerencsére tovább tudtunk menni, bár a lökhárító tartószerkezete annyira módosult, hogy le kellett vennünk a lökhárítót, de más baja nem lett az autónak. 

Az N csoportot Érdi Tibi vezette elég nagy előnnyel, de kiesett a versenyből, így tudtunk mi nyerni. De rajtuk kívül is nagyon erős volt az N csoport. 

A mi Ford Sierra RS Cosworth 4×4-esünk már nem számított a legütőképesebb autónak, de én nagyon szerettem vele versenyezni, és nagyon szép emlékem az N csoportos győzelmünk az I. Esztergom Rallyn.“

Hubit egészen 1996-ig láthattuk a Sierrával, utána már évente csak egy-két versenyen indult. Igaz, egy historic Ford Caprival és Mitsubishi Lancerrel is ért el jó eredményeket. Utoljára 2018-ban ült versenyautó volánja mögé, de most az Esztergom Classicra előhúz a garázs mélyéről egy, mi mást, mint Ford Sierrát. 

„Sajnos a régi Sierrám nincs meg, a Capri pedig felújítás alatt áll, ezért egy hátsókerék-hajtású Sierrával fogok rajthoz állni. Horváth Feri lesz a navigátorom. Talán még pár szurkoló emlékszik a Topor–Horváth kettősre, Feri a navigátor, Horváth Karcsi fia. 

Jó lesz a régi sikereket felidézni, az esztergomi pályákat mindig is szerettem. Egy problémám van, a hátsókerekes Sierrát muszáj a kanyarokban megcsúsztatni, és nem tudom, hogy a közönség ezt mennyire fogja értékelni – nevet Hubi.

A viccet félretéve, természetesen mi is megpróbálunk a látványra autózni.“

Scroll to Top